Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Föräldraledig

Av David Svedberg - 22 februari 2014 13:45

Första frågan som dök upp var huruvida det var ok att starta företag (Om det nu är det jag måste göra) under föräldraledigheten, så jag tog och ringde Försäkringskassan. Det visar sig att då jag endast plockar ut fem av sju dagar i veckan så kan jag göra vad jag vill de andra två dagarna. Så all företagsadministration och utveckling av appen måste ske på lördagar och söndagar (i mitt fall) för att det inte ska räknas som bidragsfusk. Hittar inget direkt på försäkringskassans hemsida som bekräftar detta (deras sida måste vara en av de sämsta mjukvaruupplevelserna som någonsin skapats, tävlar i samma klass som Itunes) men hittade ett inlägg på Facebook där en representant uttalar sig: https://www.facebook.com/foralder/posts/220624644685403.


Fick även reda på att om/när jag startar mitt företag så bör jag ringa försäkringskassan igen och berätta det, så kommer de skicka ut en blankett jag fyller i och skickar tillbaka. Har med eventuell inkomstökning att göra som jag förstod det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David Svedberg - 22 mars 2014 00:00

När tanken om att lägga upp appen på Android-Market kom så kollade jag först upp om det gick att göra det utan att starta företag. Det finns en annan väg, nämligen att deklarera eventuell inkomst som hobbyverksamhet, men informationen som jag hittar ...

Av David Svedberg - 22 februari 2014 13:43

Hemma föräldraledig har jag under helgerna skrivit en liten Android app för att registrera mina gymresultat. För att ta del av hela processen (och för att bli snuskigt rik) tänkte jag lägga ut appen på Android Market i två versioner, en gratisapp med...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards